Change Your Life

15 martie 2013

Cum sa iti cresti traficul pe blog


- prima și prima dată gândește-te bine ce vrei să faci cu blogul. Eu la început nu m-am gândit să îl folosesc ca pe o unealtă aducătoare de bani, dar pe parcurs, văzând că numerele cresc, am început să mă gândesc că nu ar fi o idee chiar așa de rea. Ceea ce vreau să zic acum este că cei mai mulți bani se scot din blogurile de nișă, adică acele bloguri axate pe una, maxim două teme de interes. Mai pe românește, dacă ar fi să încep un blog azi și să mă ocup de el, aș alege să scriu despre una din următoarele categorii: telefoane mobile, internet, programare, matrimoniale, how-to, gastronomie sau chiar tutoriale video, iar lista poate continua. Nu zic că nu poți să scoți bani din bloguri personale, că dovezile că se poate sunt peste tot, dar la o piață suprasolicitantă cred că cel mai bine ar merge un asemenea blog, total axat pe un domeniu anume, evident cât mai interesant posibil (știu eu, un blog despre Misterele Bucegilor ar merge de minune, dacă nu există deja).

- nu te rezuma doar la ograda ta. Dă-i pe net, caută bloguri, comentează, fă ceva, că altfel o să îți citească blogul vecinul, cățelul și bunica. Eu am început să comentez în primul rând pe blogurile mari (The big, the bad and the ugly), ca mai apoi să aflu că și de la cele mai puțin vizitate pot veni vizitatori importanți (și care rămân fideli, ceea ce este o mare și importantă diferență față de blogurile A-listerilor, de unde traficul venit se pierde ușor, dar sigur, până devine inexistent). Dacă nu urli când îți arde casa sau când te însori, nu o să afle nimeni de necazul/necazul tău, așadar nimeni nu o să îți poată sări în ajutor. Așa și la bloguri, dacă tu scrii și nu îți faci timp să vizitezi, nu o să primești răsplată pentru munca ta, anume vizite și comentarii, pentru că nu ai cum, din moment ce lumea nu te cunoaște.

- se vorbește mult despre cât ajută rețelele de socializare în toată treaba asta cu blogul. Mulți spun că degeaba îți faci Twitter, că nu scrie nimeni acolo și nu are rost să îți bați capul cu el. Evident, dar ce ar fi să încerci să faci tu primul pas? Să dai tu câtorva persoane Follow, apoi să postezi câteva idei faine, mai un link, mai un pișcot și tot așa până la victoria finală. Când vezi primii 10 Followers pe Twitter cu siguranță o să îți vină pofta pentru mai mulți. Însă totul trebuie să fie constant. Atât pe Twitter, Facebook sau pe blog trebuie ținută o constanță a postărilor. Nu trimiți 10 tweet-uri pe minut, dar nici nu dispari pentru o lună din peisaj, pentru că oamenii mai fac curățenie, iar la curățenie gunoiul (adică tu, care nu ai mai dat nici un semn de săptămâni bune) se aruncă, oricât de bun ai fi fost la început și oricât de frumos ar fi arătat ambalajul în care a venit.

- în final vă mai spun doar atât: conținutul CONTEAZĂ. Știu, azi nu ai chef să scrii, dar dacă apare ceva interesant la știri, ceva despre care tu crezi așa și pe dincolo, ce să mai, despre care vii cu un articol întreg stând și uitându-te pe pereți, fii bun și scrie cât de repede poți. După cum scrie și aici, dacă ai o oportunitate de a te face cunoscut, de a lega prietenii, mai ales cu oameni din domeniu, fă-o fără a te gândi de două ori. Scrie cât de bine poți tu, despre lucruri pe care le cunoști bine și la care poți reveni, că poate lumea mai cere, și atunci e musai să îi mai dai. Nu contează că la 3 noaptea, când te pui să te culci, îți vine ideea câștigătoare. Nu te obligă nimeni să aprinzi iar calculatorul și să te pui să scrii, dar cu siguranță ai undeva pe birou un carnețel pe care să notezi ideile principale, iar dimineața poți dezvolta relaxat. În concluzie, nu pierde nici o șansă să dai vizitatorilor tăi conținut de calitate, chiar dacă asta înseamnă să îți sacrifici 10 minute în plus de somn.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu